Adobe Substance 3D Stager 2.0.1
Substance 3D Stager — это ваша полностью оборудованная виртуальная студия. Создавайте и собирайте 3D-сцены с помощью этого интуитивно понятного инструмента для создания сцен. Настраивайте ресурсы, материалы, источники света и камеры. Экспортируйте мультимедийные ресурсы — от изображений до Интернета и AR — и делитесь ими.
Работайте над окончательным изображением
Уточняйте и корректируйте свою композицию в реальном времени: визуализируйте и редактируйте сложные материалы со сложным освещением и тенями.
Инструменты для воплощения ваших идей
Создавайте реалистичные 3D-сцены с помощью быстрых и эффективных интеллектуальных инструментов. Работайте с формами, привязывайте элементы, активируйте физику, чтобы избежать столкновений между моделями, и создавайте простые источники света.
К вашим услугам обширная сеть ресурсов
Stager поставляется с моделями, материалами и источниками света, с которыми вы можете начать работу. Или воспользуйтесь высококачественным контентом, созданным нашими специалистами по 3D или предоставленным сообществом.
Подключитесь к своему набору 3D-инструментов
Воспользуйтесь всеми возможностями Creative Cloud: импортируйте элементы из Painter, Designer и Sampler. Редактируйте изображения в Illustrator и Photoshop и сразу же просматривайте изменения в Stager.
Что нового:
Version 2.0:
Added:
- [Animation] Added new orbit animation preset with duration, target, reverse, and easing controls.
- [Animation] Added new spin animation preset with duration, target, reverse, and easing controls.
- [Animation] Added new timeline panel for previewing animation with play, stop, and scrub controls.
- [Animation] Added new interface controls in render mode for exporting animations as image sequences of PNG or PSD (one image per frame of animation).
- [Render mode] Added ability to use the real time rendering engine while in render mode for quick exports and fast animation previews.
- [Import] CAD formats are now available for import for all users.
- [USD export] Added support for exporting geometry, normals, transforms, and hierarchy information.
- [USD export] Added support for exporting materials in USD preview surface definition. Best for use with external apps.
- [USD export] Added support for exporting materials in Adobe Standard Material definition. Best for use with Adobe apps.
- [USD export] Added support for exporting cameras including transform, field of view, and depth of field information.
- [USD export] Added support for exporting environment lighting. Multiple layers in Stager's environment system will be baked on export to a single environment light.
- [USD export] Added support for exporting physical light objects (spot, point, area, and directional light objects).
- [USD export] Added support for exporting ground plane information. Note, Stager's ground plane is unique and may not import to other apps.
- [USD import] Added support for reading visibility of objects when importing USD files.
- [Crash reporting] Added new workflows for in-app reporting of crashes. The crash reporting window will show on application restart.
- [Actions] Added new actions for mirroring selected objects in global and local space. Choose axis orientation (X, Y, Z).
- [Properties] Added support for negative scale in the properties panel. Allows inverting and flipping meshes.
- [Rendering] Added support for negative scaling in the rendering engine. Previously inverted meshes would render with graphic issues.
- [Preference] Added a preference for setting the default resolution of SBSAR materials. The default preference is 1024.
- [Starter assets] Updated and added new parametric models to the starter assets.
Fixed:
- [Rendering] Fixed an issue where background images would move position` when completing a render.
- [Rendering] Fixed an issue where background images could get distorted when rendering with cameras of different resolutions.
- [Memory] Fixed an issue where editing a decal with raytracing on would consume GPU and not release it after the edit.
- [Crash] Fixed a crash when converting parametric objects to standard objects then using undo/redo.
- [Crash] Fixed a crash when using the revert to save command then using undo/redo.
- [CC Libraries] Fixed an issue where images from CC Libraries didn't refresh or update after being edited.
- [Cameras] Fixed a bug where depth of field setting sometimes could not be edited.
- [Publish] Fixed an issue where the default name for publishing scenes was not using the current document name.
- [UI] Fixed an issue where drawing with a shape tool could sometimes disable the ability to switch to render mode.
Снимки экрана:
- Версия: Adobe Substance 3D Stager 2.0.1
- Разработчик: Adobe Systems
- Системные требования: macOS 10.15 и новее
- Язык интерфейса: Английский, Немецкий, Французский и др.
- Таблетка: K'ed by HCiSO
- Размер: 1.63 GB
- visit official website
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.